sobota, 6 czerwca 2015

Sałatka z truskawkami, fetą i rukolą - w słoiku :)

Pogoda doskonała, długi weekend trwa, a na domiar dobrego właśnie rozpoczął mi się urlop. ;)
Grzechem byłoby nie skorzystać i...nie urządzić grilla!
Jeśli jeszcze nie rozpoczęliście sezonu grillowego - koniecznie nadróbcie to dziś lub jutro (a najlepiej i jutro i dziś! ;)).
A poza standardową kiełbaską z musztardą czy zamarynową wczoraj piersią z kurczaka, zaskoczcie swoich gości truskawkową, lekką sałatką...w słoiku! :)

Przygotowanie takiej sałatki jest banalnie proste, a efekt, jak widać, wprost rewelacyjny. ;)
Wystarczą tylko trzy składniki, by w kilka minut mieć takie słoiki!
Dressing to już kwestia gustu, u mnie był miodowo-musztardowy, choć sos balsamiczny chyba zrobiłby lepszą robotę. :)

Uwaga! Zdjęcia nie zawierają lokowania produktu! ;)

Sałatka z truskawkami, fetą i rukolą 
/7 średnich słoiczków, lub takich, jak na zdjęciu, duże, małe itp./

  • 400 g truskawek, umytych, odszypułkowanych
  • opakowanie sera typu feta (u mnie półtłusty)
  • rukola
dressing miodowo-musztardowy:

  • 6 łyżek oliwy z oliwek
  • 3 łyżki miodu
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 3 łyżeczki musztardy
  • ew. sól i pieprz do smaku ( w przypadku bardzo ostrej musztardy, można pominąć)
+ czyste, umyte słoiczki

W słoiczkach, warstwami układać: rukolę, 2 truskawki i pokruszoną fetę - czynność powtórzyć, aż do napełnienia słoiczka.
Składniki sosu wymieszać, sałatkę polewać nim bezpośrednio przed podaniem i jedzeniem. :)
Tak przygotowaną sałatkę można również przechowywać w lodówce lub, po zakręceniu wieczkiem słoika - zabrać ze sobą na piknik! :)



17 komentarzy:

  1. Fenomenalny przepis, a forma podania bardzo pomysłowa! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro truskawki, to coś dla mnie ;)
    A podanie i zdjęcia jak zwykle mistrzowskie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolory od razu rzucają się w oczy.Bardzo ciekawa propozycja i pomysłowa;)

    OdpowiedzUsuń
  4. https://instagram.com/p/3efEVTNNzN/?taken-by=rocksanka

    https://instagram.com/p/3gc4l6NN0e/?taken-by=rocksanka

    Co masz tu dobrego do jedzonka?;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pierwszym zdjęciu - sałatka z krewetkami i warzywkami
      na drugim - sałatka z kurczakiem, jajkiem, smażonym boczkiem, serem i grzankami <3 :)

      Usuń
  5. Rewelacja :D zrobię na pewno - elegancja w połączeniu z prostotą to jest to :D

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja mam takie pytanie, czy miałaś problemy z wypadaniem włosów podczas odchudzania?
    Czy nadal są? Jak sobie poradziłaś?
    Pozdrawiam !:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. yy zaczela jesc? ludzie, litosci

      Usuń
    2. o co Ci chodzi? ja zaczęłam jesć i nadal mam to samo..

      Usuń
    3. ja, jak byłam kiedyś w szpitalu i zaczęłam tyć, to też włosy wypadały garściami - to dlatego, że zaczęłaś dostarczać witamin, mikroelementów i po prostu znieszczone/osłabione włosy wypadają, żeby mogły rosnąć nowe - zdrowe i odżywione
      po jakimś czasie powinno to ustąpić, ja polecam Vichy Dercos Neogenic szampon przywracający gęstość włosów, na efekty trzeba poczekać kilka tygodni, ale jest naprawdę dobry ;) no i świetnie pachnie, a włosy dodatkowo ładnie się układają, są zdrowsze ;)

      Usuń
  7. moglabys napisac cos o tanim lataniu? chyba nawet rzucilas kiedys taka propozycje napisania o tym. Kiedy bedzie taka notka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. korzystam z taniego latania od kilku lat, właśnie wróciłam z kolejnego wspaniałego wyjazdu <3
      niedługo postaram się zamieścić jakiś wpis z moich wakacji :)

      Usuń
  8. juz sie nie moge doczekac nowej notki z relacja z Twojego wyjazdu :)
    mam pytanie - prowadzisz dziennik co jesz w ciagu dnia? co, o ktorej godz i w jakiej ilosci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. postaram się wkrótce coś zamieścić :)

      nie, nie prowadzę i nigdy nie prowadziłam, a po co takie cuś? :)

      Usuń
  9. Pysznie to wygląda, szkoda że nie lubię fety :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...