wtorek, 4 czerwca 2013

Makaron krówkowy z serem i truskawkami

Makaron z twarogiem to smak mojego dzieciństwa.
To jedno z tych słodkich wspomnień, kiedy mama stawiała przede mną wielką michę makaronu z pokruszonym, białym serem, polanym roztopionym masłem i obsypanym cukrem, którego wciąż było mi (za) mało.
Stawiałam wtedy cukiernicę obok talerza, dzięki czemu przy każdym przemieszaniu jego zawartości mogłam dosypać sobie nową porcję cukru, bo wciąż wydawało mi się, że gdzieś wsiąka i wcale go nie czuć.
Lubiłam, gdy chrupało. ;)
Makaron z serem i owocami to edycja limitowana - sezonowa, choć przyznam, że zimą/jesienią uwielbiam go z plasterkami banana (to chyba nawet najsmaczniejsza wersja! <3).
Aż dziwne, że do tej pory nie zagościł na blogu (makaron, nie banan), gdyż jest to jeden z mych ulubionych sposobów na szybki obiad, gdy łapie mnie mały, 'cukrowy głód'
Często używam wtedy 'gotowego' twarożku domowego grani, choć - z braku laku - zwykły biały ser z jogurtem też daje radę. 
Dziś proponuję go Wam w mej ulubionej, super słodkiej odsłonie.
Makaron krówkowy to po prostu makaron, który po ugotowaniu, łącze z masą krówkową, cudownie oblepiającą go pod wpływem ciepła.
Prosty trik - a smak REWELACYJNY!
Koniecznie wypróbujcie - nie tylko w sezonie truskawkowym! ;)

Makaron krówkowy z serem i truskawkami
/1 porcja/
(wartość energetyczna porcji - ok. 500 kcal)
  • 50 g makaronu (u mnie pełnoziarniste spaghetti)
  • łyżka masy krówkowej (ok. 20 g)
  • pół kostki białego sera (lubię półtłusty :) )
  • duża łycha jogurtu (wybrałam ukochany, grecki z biedry <3)
  • truskawki do przystrojenia (lub inne, ulubione owoce - dobre są banany!:D)
  • cukier/słodzik
Makaron ugotować wg. przepisu na opakowaniu, odcedzić i z powrotem przełożyć do garnka.
Dodać masę krówkowa i dokładnie wymieszać z gorącym makaronem.
Przełożyć na talerz, na wierzch wyłożyć twaróg połączony z jogurtem i ew. cukrem.
Przystroić truskawkami.
Podawać od razu. :)

...pozdrawiamy :D

Czerwone owoce w roli głównej

45 komentarzy:

  1. O.... a gdyby dodać masła orzeechowego ?
    Inspirujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego makaronu jeszcze nie widziałam ;) Ciekawe połączenie, a na pewno obłędnie słodkie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio zapałałam miłością do serduszkowych truskawek i wycinam je tak przy każdej mozliwej okazji :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę oryginalna ' <3 ' ! :D
    Moooje smaki.
    Ja tak jadłam opakowanie cornflakes z toną cukru i ciąągle mi mało!

    OdpowiedzUsuń
  5. O jak słodko ^^ koniecznie do zrobienia, póki są truskawki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też uwielbiam jak chrupie ! :D
    Masę kajmakową kocham całym serduchem ! Czemu nie wpadłam na pomysł dodania go do makaronu?! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój ulubiony był z truskawkami, śmietaną i oczywiście workiem cukru:D

    OdpowiedzUsuń
  8. nie wpadłabym na to- brzmi świetnie! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. ale pychotka! patent na masę krówkową brzmi wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  10. Makaron oblepiony masą kajmakową... zaniemówiłam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi cudnie. Ja jednak do twarogu / truskawek wolę malutkie muszelki albo kokardki (może dlatego, że wtedy trzeba dać więcej "sosu"?)

    OdpowiedzUsuń
  12. Krówkowy z ricottą i truskawkami *.* Już go uwielbiam! Idealny na cukrowe doładowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czemu u Ciebie wszystko musi być takie kuszące i przecudnie wyglądające :o Chcę ! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. to smak dzieciństwa wielu z nas ;0 świetny pomysł z tą masą krówkową, na samą myśli robi mi się słodko - pycha !!

    OdpowiedzUsuń
  15. co za rewelacyjny pomysł !*-*

    OdpowiedzUsuń
  16. Masz takie masakrycznie smutne oczy...

    OdpowiedzUsuń
  17. strasznie dawno nie jadłam takiego obiadu z dzieciństwa, chcę!

    OdpowiedzUsuń
  18. Twój trik to słodki trik, i przyznam szczerze warty zapamiętania. U mnie w domu nie jadło się makaronu z serem, ale z truskawkami jak najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  19. To na serio Twoja dziewczyna? :P a tak wgl to jak Ty to robisz, że jesteś taka chuda? :) masz bardzo fajna figurę. Liczysz kcal, masz jakiś limit?

    OdpowiedzUsuń
  20. Roksanko, śliczna masz tą swoją dziewczynę ;ppppp

    a makaron krówkowy koniecznie muszę spróbować! <3 te truskawki wyglądają jak serduszka:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Już od samego patrzenia cieknie ślina ; ))

    OdpowiedzUsuń
  22. od jakiegoś czasu chodzi za mną kupienie masy krówkowej :)
    teraz wiem, jak rozszerzyć zakres jej użytkowania!

    OdpowiedzUsuń
  23. Co zjadasz zazwyczaj na kolację?:)
    wciąż jadasz 1700kcal dziennie? nie chudłaś na takiej liczbie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zazwyczaj na kolację jem to...na co mam akurat ochotę. ;)

      dziś zjadłam to ---> http://img109.imageshack.us/img109/4024/jajo1k.jpg
      jajecznica na maśle, z cebulką + kromka żytniego razowego chleba z masłem i pomidorem. ;)
      kocham jajka <3 hehe

      Usuń
  24. Jak byłam mała też ciągle mówiłam mamie że za mało cukru mi nasypała i sobie dosypywałam, a jak mi mówiła że za dużo to mieszałam i mieszałam i próbowałam jej pokazać że tam wcale nie ma cukru, nie widać to nie ;p
    Pysznie u Ciebie! Fajny patent na makaron!

    OdpowiedzUsuń
  25. Rocksanko, Ty jestes z Wroclawia, nie ? Wlasnie sie dowiedzialam, ze jutro jest organizowany na Rynku Dzien Szparagow :P Wiesz cos na ten temat :D ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, nie wiedziałam, ale przed chwilą w dzień dobry tvn o tym mówili i gotowali na żywo, szparagi na wrocławskim rynku :)

      szkoda, że wcześniej o tym nie wiedziałam, wyjechałabym z domu i koczowała w rynku już od rana :)

      Usuń
  26. Kochanie, taka mała uwaga - po wg nie dajemy kropki :)
    pozdrawiam, Justyna! twoja czytelniczka od ponad roku

    OdpowiedzUsuń
  27. Ooo słodko, truskawkowo, po prostu pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. dziwie sie tym ludziom... ja wygladam2razy chudziej od ciebie a nikt sie o mnie nie martwi ani mi nie mowi ze mam anoreksje lol haha...wspolczuje ci:* ale nie martw sie, nie wygladasz chudo, tylko najzupelniej normalnie.

    OdpowiedzUsuń
  29. Makaron krówkowy ♥ Proste i łatwe :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Oba przepisy brzmią fajnie, a makaron krówkowy? Szaleństwo :DD

    OdpowiedzUsuń
  31. genialne! nigdy bym na coś takiego nie wpadała :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Dzisiaj miałam sobie zrobić zwykły makaron z twarożkiem i syropem (pusta lodówka^^), ale zainspirowałam się i makaron otuliłam kremem sezamowym, to jest genialne!:D 0 pracy a jakie pyszności :3

    OdpowiedzUsuń
  33. Zrobiłam dzisiaj ten makaron, dodałam oczywiście kajmak i banana. Wyszło pyszne, na pewno będę powtarzać <3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...